Nie wyrzucajcie pestek z dyni, są silnie antyrakowe! Zobaczcie, jak łatwo je oczyścić i sprażyć


Sezon na dynie jest rozpoczęty, zaraz Halloween, więc na pewno zagoszczą w wielu domach. Pewnie tak jak ja, wiele z Was lubi robić zupy z dyni albo inne pyszne potrawy. I pewnie wiele z Was miało wielokrotnie ten sam problem - jak dobrać się do pestek z dyni, które są nie dość że oblepione miąższem, to w dodatku bardzo śliskie i ciężkie do wyciągnięcia z białych osłonek (mnie przy próbie wyciągnięcia zazwyczaj pestki się łamały i nie wychodziły w całości…). A przecież tyle się słyszy o dobroczynnych właściwościach właśnie świeżych pestek… Są bardzo skutecznym lekarstwem na pasożyty, poprawiają kondycję skóry i włosów, wspomagają leczenie depresji, chorób nerek, bólów głowy, korzystnie wpływają na układ nerwowy i mięśniowy… I, uwaga, zawierają cenne wtórne substancje roślinne – fitosterole, które mają korzystny wpływ w kontekście profilaktyki antynowotworowej, a szczególnie raka prostaty. Fitosterole to tłuszcze roślinne, pod względem budowy przypominają zwierzęcy cholesterol, ale działają odwrotnie - hamują jego przyswajanie do naszego organizmu i obniżają poziom złego cholesterolu we krwi. Wszystko to brzmi pięknie, ale jednak mozolne próby wyciągania pestek z osłonek zawsze mnie bardzo frustrowały.


Dlatego mam dla Was świetną wiadomość - możecie zaoszczędzić sobie tej syzyfowej pracy, bo nie trzeba ich wydłubywać! Można je jeść razem z osłonką, a proces czyszczenia i ew prażenia (uprażone są przepyszne) jest bardzo prosty, co możecie zobaczyć na załączonym filmie.


SMACZNEGO I ZDROWEGO HALLOWEEN WSZYSTKIM! I NIECH TO RAK SIĘ BOI!


Miąższ dyni zawiera witaminę A, witaminy z gr. B (B1 i B2), C i PP oraz składniki mineralne: magnez, potas, żelazo, wapń, fosfor. Jest doskonałym źródłem białka i błonnika. Jeszcze zdrowsze są jej pestki! Poza tym, że również zawierają antyoksydanty takie jak beta-karoten czy witaminę C oraz wiele innych witamin, zwłaszcza z grupy B (B1, B2, B3, B9) jak również A, D, E.


UWAGA!!! Mimo że dla większości osób witamina C i beta-karoten są bardzo zdrowym i działającym antyrakowo przeciwutleniaczem, według najnowszych badań mogą wykazywać niebezpieczne działanie na istniejące już guzy u chorych osób, a także u mężczyzn, szczególnie jeśli palą i piją alkohol (zachodzą wtedy niebezpieczne reakcje). Najbardziej dotyczy to suplementowania farmakologicznego (suplementów z bardzo wysokimi dawkami witaminy C i beta-karotenu), podobno te naturalnego pochodzenia nie działają negatywnie, ale jednak  zaleca się ograniczenie spożywania produktów bogatych zwłaszcza w beta-karoten w tej grupie osób.



BIBLIOGRAFIA:
“Prawdziwa dieta antyrakowa” Prof.David Khayat
“Antyrak nowy styl życia” Dr David Servan-Schreiber

http://www.sciencebasedmedicine.org/more-trouble-for-antioxidants/