Prawda o siemieniu lnianym. U kogo działa antyrakowo, a u kogo odwrotnie? Sprawdźcie, w której grupie jesteście!



Te niepozorne małe nasiona mogą chronić przed rakiem prostaty i rakiem jelita grubego. Ile dziennie potrzeba, żeby uzyskać ten efekt? Około 1-2 łyżek dziennie wystarczy.

Osoby, którym len służy, to:

  • mężczyźni, zwłaszcza jeśli mieli lub mają problemy z prostatą
  • diabetycy
  • osoby mające wysoki cholesterol
  • kobiety po menopauzie
  • kobiety, które mają niski poziom estrogenów

Ważne: jeśli zjecie ziarna w całości, najprawdopodobniej przejdą przez Wasz przewód pokarmowy niestrawione, przez co wiele ich wartości odżywczych (np. kwasów omega-3, których mają bardzo dużo) nie zostanie wchłoniętych przez organizm!

Dlatego radzimy:

  • kupujcie zmielone ziarna
  • możecie je też zmielić przed spożyciem w domu, młynek do kawy wystarczy (najlepszy jest elektryczny)
  • albo rozgryzajcie dokładnie ziarna (kiedy pijecie je np. w koktajlu, to namiękają i nie jest trudno je rozgryzać, w surowej postaci np. w musli też da radę)


Według badań jest jednak grupa, która powinna ich unikać, mogą bowiem przyczyniać się do rozwoju raka piersi! Zawierają fitoestrogeny, które nie są zalecane:

  • kobietom, które chorowały na raka piersi
  • kobietom w ciąży i karmiącym piersią
  • kobietom cierpiącym na edometriozę lub zespół policystycznych jajników
  • kobietom stosującym antykoncepcję hormonalną
  • małym dzieciom
Osoby z tej grupy mogą bezpiecznie zjadać 1-2 łyżeczki max raz/ dwa razy w tygodniu- uwaga, to bardzo częsty składnik zdrowych batonów, musli, koktajli!

Bibliografia:

http://thetruthaboutcancer.com/flaxseeds-can-prevent-help-heal-body-cancer/

http://universityhealthnews.com/daily/nutrition/the-controversial-flax-seed-benefits-your-health-or-not-part-3-of-3/