Zachowanie równowagi zasadowej w organiźmie jest jedną z najważniejszych kwestii profilaktyki antyrakowej. Dlaczego?



"Posiadanie kwaśnego pH jest jak jazda samochodem z włączoną lampką kontrolną silnika, oznaczającą jego usterkę; jeśli nie naprawimy go odpowiednio, szybko samochód w końcu się zepsuje."


Keiichi Morishit w swojej książce pt.: "Hidden Truth of Cancer"  tłumaczy tą zależność w bardzo przystępny sposób: kiedy krew zaczyna być kwaśna, organizm odkłada
kwaśne substancje do komórek, aby pozbyć się ich z krwi. Dzięki temu może ona zachować lekką zasadowość, która jest konieczna. Jednocześnie skutek tego jest taki, że nasze komórki stają się zakwaszone i toksyczne. Wiele z tych komórek zwiększa swoją kwasowość do takiego stopnia, że obumiera. Ale nie wszystkie. Niektóre z nich bronią się przed destrukcją i starają się przystosować do kwaśnego środowiska. Co robią? Mutują się.


To jest RAK


Właśnie te zmutowane komórki to komórki nowotworowe. Są to "zbuntowane" komórki, które nie odpowiadają na rozkazy wysyłane przez mózg, ba, nie reagują nawet na własny kod pamięci DNA! I to jest przyczyna tego, że komórki nowotworowe rozrastają się w nieskończoność i bez konkretnego porządku.


Co możemy konkretnie robić?


Najlepiej dbać o to dbając o dietę - zaprzestając spożywania rzeczy, które zakwaszają nasz organizm. Skoro kwaśne pH i niedotlenienie powodują rozwój komórek antyrakowych, to pH zasadowe i odpowiednia ilość tlenu w komórkach skutecznie hamują procesy rakotwórcze.


Co zakwasza najbardziej?


- Napoje gazowane - to niestety numer jeden na liście "zakwaszaczy". Już jedna puszka zmniejsza reakcję immunologiczną o 50 procent na okres około 6 godzin.

- Sól
- Makarony
- Fasola
- Masło orzechowe
- Mleko pasteryzowane
- Jaja
- Kakao i czekolada :(
- Sery żółte
- Biały ryż
- Biała mąka pszenna i produkty pochodne
- Sztuczne słodziki
- Cukier i produkty zawierające cukier
- Mięso i wędliny- szczególnie wieprzowina
- Alkohol
- Kawa i czarna herbata


Co odkwasza?

Jedz żywość z kwasami w 20% i 80% żywności zasadowej.
Ogólne zalecenie, aby zachować odpowiednie pH :

- Świeże soki warzywne - to bogactwo substancji zasadowych!
- Większość surowych warzyw i owoców, zwłaszcza dynie, bakłażany, ogórki, sałaty liściaste, szpinak, botwina, kiwi, arbuz, ananas, ale pozostałe też!
- Figi, rodzynki, daktyle - najlepszy wybór kiedy mamy ochotę na "coś słodkiego"
- Ocet jabłkowy - polecamy codziennie na czczo pół szklanki wody i 2 łyżki octu
- Oliwa z oliwek
- Miód, melasa, stevia
- Cydr
- Miso, tempeh
- Surowe mleko, zwłaszcza kozie
- Sery surowe
- Zielona herbata - wysokiej jakości!
- Większość ziół - np. herbata odkwaszająca
- Kiełki
- Młody jęczmień - najłatwiej stosować sproszkowany do soków, zup i koktajli
- Amarantus, dziki ryż, kasza jaglana
- Oleje rzepakowy, kokosowy
- Olej lniany - dodatkowo silnie antyrakowy! Pamiętacie o diecie dr Budwig i prostym przepisie na antyrakową pastę?
- Woda z cytryną

*Można również stosować dodatki, takie jak węglan potasu, cez, magnez, wapń i rubid, które wszystkie są silnie zasadowe.


Sport a zakwaszenie organizmu?


Umiarkowana aktywność fizyczna, najlepiej na świeżym powietrzu, taka jak marsze, gimnastyka, rower - odkwasza.


Ale uwaga!!! Aktywność wyczynowa (sportowcy, zapaleni biegacze, czy osoby korzystające często z siłowni) - zakwasza!

Dlatego osoby uprawiające bardzo dużo sportu powinny wyjątkowo dbać o przestrzeganie diety zasadowej!